دخترک آسمان

به وبلاگ من خوش آمدید...

دخترک آسمان

به وبلاگ من خوش آمدید...

یه کم درباره خودم

آدم انتقاد پذیری هستم برای همین همه نظرات را تایید میکنم  

 

اما چرا باید به مطالب به روز دنیا از اختراعات جدید و به روز باید انتقاد بشه را نمیدانم

ساخت لامپ های ال ای دی برای جاسازی در زیر پوست انسان


Posted: 27 Oct 2010 08:53 PM PDT

custom1_narenji_ir.jpg

کاربرد لامپ های ال ای دی به عنوان یک منبع نور کوچک و ارزان قیمت در دنیای دستگاه های الکترونیکی زیاداست. انواع آنها را می توان در نمایشگر ها، رباتها، اسباب بازی ها و یا حتی چراغ های راهنمایی و رانندگی دید.

 

آقای John Roger یکی از محققین دانشگاه lllinois به همراه تیم تحقیقاتی خود لامپ های LED ساخته است که می تواند در محیط های مرطوبی مانند بدن انسان فعالیت داشته باشند. 

 

این LED های جدید در اندازه های بسیار کوچک و باریک ساخته میشوند. این تیم تحقیاتی توانسه لامپهایی تولید کند که تحت کشش خراب نمی شوند و می توانند دور خود بپیچند.

 

انعطاف پذیری ال ای دی های جدید به گونه ای است که دارای قابلیت چرخش تا 720 درجه را دارند بدون آنکه هیچ تغییری در کیفیت و عملکرد این لامپ صورت گیرد. جالب است بدانید که این تیم تحقیقاتی یک صفحه مجهز به این لامپ ها را در زیر پوست یک موش آزمایشگاهی برای تست جاسازی کردند.

 

از جزئیات الکترونیکی این لامپ ها و چگونگی تامین انرژی آنها خبری در دسترس نیست اما به گفته سرپرست تیم این شیت می تواند در محیط هایی مانند آب مخلوط با صابون و یا حتی زیر پوست انسان نیز فعالیت داشته باشد. 

 

این تیم تحقیقاتی امید دارد که این فن آوری بتواند جای خود را در دنیای گسترده پزشکی باز کرده و کاربرد های زیادی را به خود اختصاص دهد. برای مثال یکی از کاربرد های این لامپ های الکترونیکی جاسازی آنها در دستکش های جراحی پزشکان برای ایجاد میدان دید و نور بهتر در حین انجام اعمال جراحی است. 

 

تصورش را بکنید. شاید در آینده ای نه چندان دور خالکوبی هایی با لامپ ال ای دی در زیر پوست، جنبه تبلیغات و یا زیبایی  پیدا کند!

 

custom2_narenji_ir.jpg

custom3_narenji_ir.jpg

Gizmodo

آینده بازی های کامپیوتری از نظر خالق کرایسیس


 

Posted: 28 Oct 2010 11:24 PM PDT

حقیقت این است که آینده بازی های کامپیوتری برای خیلی ها سوال است. خیلی ها با نگاه به بازی های گذشته، به این فکر فرو می روند که بازی های آینده چگونه خواهد بود. سایت Kotaku، از سوات یرلی (Cevat Yerli)، یعنی خالق بازی کرایسیس ،کرایسیس 2 و مدیر شرکت Crytek دعوت کرده تا به مناسبت هفته بازی های کامپیوتری (PC Gaming Week)، به این سوال ها پاسخ دهد. پس در ادامه از زبان خود او مطالب را بشنوید:  
 
- بازی های کامپیوتری در آینده:  
  از زمانی که من شروع به توسعه دادن بازی برای PC ها کردم، تقریبا 20 سال می گذرد. در آن زمان، کومودور 64 و Schneider CPC 6128، بسیار محبوب بودند. بعد از آمدن پلتفرم PC همه چیز تغییر کرد و من و خیلی های دیگر شاهد روندی بودیم که خیلی از اشخاص و وسیله ها می آمدند و خیلی های دیگر منسوخ می شدند و می رفتند. این روند ادامه داشت تا به این جا رسیدیم.  
 
به نظر من در ظرف پنج سال آینده، بازار کامپیوتر های PC، هم رو به رشد می رود و هم رو به زوال! در حالی که بازار بازی های آنلاین (که از نظر من شامل بازی های رایگان؛ گیم های اجتماعی و بازی های آرکید است)، به طور متداوم رشد می یابد.  
 
خرده فروشی گیم های پی سی هم کم می شود چون اتفاقی که در این دو سال اخیر افتاد هم این مساله را تایید می کند! در دو سال اخیر، افراد بیشتر و بیشتری شروع به بازی کردن انواع بازی های آنلاین کردند و بسیاری از خرده فروشان بازی های کامپیوتری سابق هم، کار خود را برروی فروش بازی های کنسولی متمرکز کردند. به هر حال در چند سال آینده نگرش مصرف کنندگان تا حدی تغییر خواهد کرد و بر همین نسبت استراتژی های توسعه دهندگان نیز تغییر می کند.

- معنی این حرف چیست؟  
برای من مدل تجاری آینده در بازی ها Free-2-Play است. یعنی این که برای بازی پولی پرداخت نشود و در صورت تمایل مصرف کنندگان به بازی کردن نسخه کامل آن، مبلغی از آن ها دریافت شود.  
 
فکر می کنم مصرف کنندگان در آینده حاضر نخواهند شد که حتی برای بازی های درجه یک، بیش از 50 دلار بپردازند. پس بر این اساس، توسعه دهندگان شروع به ارائه بازی های Free-2-Play بیشتر و بیشتری می کنند و در عین حال جا را برای نسخه پریمیوم و امکانات بیشتر باقی می گزارند.  
 
مشخص است که بازی های آنلاین کنونی بودجه کمی برای توسعه توسعه دارند. (فقط در حدود یک دهم بازی های درجه یک) پس کیفیت آن ها هم نسبتا کم است. اما در عین حال گیم پلی لذت بخشی دارند. بازی های آنلاین ابتدا با یک کیفیت خاص منتشر می شوند و سپس در طول زمان به صورت جزء به جزء بهبود داده می شوند. پس همزمان با این که هواداران بیشتری پیدا می کنند، کیفیتشان هم بهتر می شود. پس بازی های آنلاین یکی از نمونه هایی هستند که فوق العاده مشتری پسند اند و این همان نقطه ای است که بازار باید به سمت آن برود.  
 
به معنی واقعی کاربر است که حکمرانی می کند. وقتی بعد از چند سال تعداد قابل توجهی از بازی های آنلاین تولید شوند، رقابت هم زیاد می شود پس کیفیت خود به خود به سمت بهتر شدن می رود. یعنی دقیقا همان مساله ای که تا کنون در بازی های کامپیوتری اتفاق افتاده است.  
 
رقابت هم بین بازی های کامپیوتری معمولی و F2P اوج می گیرد. در بازی های F2P هم رقابت بین نسبت محتوا به کیفیت خواهد بود بعد از مدتی هم بودجه و هم کیفیت این بازی ها به بازی های درجه یک خواهد رسید. در نتیجه گیمر ها می توانند باززی های درجه یک را به طور رایگان در اختیار داشته باشند و بازی کنند. از همین موقع است که خرده فروشی بازی های کامپیوتری به طور امروزی، رو به منسوخ شدن می رود. بعد از این دوره، گیمر ها شاهد خواهند بود که کیفیت در بازی های کامپیوتری به طور کلی دگرگون خواهد شد و رو به پیشرفت بزرگی خواهد رفت.  
 
- با این وجود توسعه دهندگان چگونه می توانند پول کسب کنند؟  
مصرف کنندگان بیشتر کلید موفقیت هستند. به طور خاص یک توسعه دهنده باید سعی کند تا کاربران بیشتری را مشتری کار خود و بازی خود کند! به طور میانگین 5 تا 10 درصد از کل کاربران بازی های آنلاین؛ نسخه پریمیوم بازی ها را خریداری می نمایند. علاوه بر این ها اسپانسر ها و مشتریان خرده ای نیز وجود خواهند داشت. بخشی دیگر از درآمد هم از طریق تبلیغات انجام خواهد شد.  
 
به طور خلاصه و در یک کلام : به نظر من در میان مدت، تمامی توسعه دهندگان بازی های کامپیوتری، از خرده فروشی رو بر میگردانند و به سراغ بازی های Free 2 Play می روند.  
 
آنچه در بالا خواندید، پاسخ های سوات یرلی، مدیر شرکت کرایتک بود به این سوال که رشد بازی های کامپیوتری از آینده چگونه خواهد بود. شما در مورد صحبت های ایشان چه فکر می کنید؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

سخن روز

کسی که خوشحالی خلق را به خشم پروردگار بخرد انسان نیست 

 

امام حسین (ع)

روزی که نخستین پیام کامپیوتری ارسال شد

Posted: 30 Oct 2010 12:27 AM PDT

leonard.jpg

۴۱ سال پیش در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۹ دو محقق علوم کامپیوتر نخستین پیام را از طریق اینترنت برای یکدیگر ارسال کردند. پروفسور لئونارد کلینراک و چارلی کلین از دانشگاه UCLA در این روز تلاش کردند کلمه ‪"‬log‪"‬ را ارسال کنند. ‏ 
‏ 
البته ۴۱ سال پیش اوضاع خطوط ارتباطی اصلا خوب نبوده و کامپیوتر مقصد فقط دو حرف ‪"‬lo‪"‬ را دریافت کرد و آخرین حرف به خاطر کرش کردن کانکشن آپارنت به مقصد نرسید! اما به هر حال این نسختین پیام کامپیوتری محسوب می شود و بعضی ها آن را نخستین ایمیل دنیا می نامند. ‏ 
‏ 
‏Boing Boing ‏

چین سریع ترین سوپر کامپیوتر جهان را ساخت

Posted: 29 Oct 2010 08:42 PM PDT

 

یک مرکز تحقیقاتی در چین سریع ترین ابر رایانه دنیا را ساخته است تا به افزایش سرعت پیشرفت این کشور در تکنولوژی کمک کند. این ابر رایانه که Tianhe-1 نام دارد قادر به پردازش اطلاعات با سرعت  2.507 petaflops است. به این معنی که می توان  2,507 تریلیون محاسبه را در ثانیه انجام بدهد. 


قرار است برتری این کامپیوتر در سرعت محاسبه از روز جمعه رسمی شود. این کامپیوتر توانسته مقام اول را از رقیب امریکایی اش که XT5 Jaguar نام دارد برباید. ابر رایانه امریکایی که تا پیش از این رتبه نخست را داشت دارای سرعت محاسبه  1.75 petaflops بود. این برتری سبب می شود که رکورد جدیدی برای پردازش اطلاعات به ثبت برسد.    


از ابر رایانه ها برای کارهایی که نیاز به پردازش های بزرگ و پیچیده دارند استفاده میشود. مانند پیش بینی وضع اب و هوا یا شبیه سازی انفجارهای اتمی. البته همیشه بر سر داشتن سریع ترین کامپیوتر در جهان حس رقابت شدیدی وجود داشته است و حالا امریکایی ها و روس ها به فکر افتاده اند که هر چه زودتر یک مدل سریع تر بسازند تا رتبه اول را از آن خودشان کنند.