دخترک آسمان

به وبلاگ من خوش آمدید...

دخترک آسمان

به وبلاگ من خوش آمدید...

از کلام دکتر شریعتی


از کلام دکتر شریعتی

-- ارزش عمیق هرکسی به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد.

-- خدایا عقیده ام را از دست عقده ام مصون بدار.

-- آنان که غنی ترند محتاج ترند.

-- مسوولیت زاده توانایی نیست زاده آگاهی است و زاده انسان بودن.

-- استوار ماندن و زیر هرباری نرفتن دین من است.

-- قدرت نیازمند کسی است که در برابرش رام گردد.

-- غرور در جستجوی غروری است که آنرا بشکند.

-- هر کس را نه بدان گونه که هست احساسش میکنند بلکه بدانگونه که احساسش

 میکنند هست.

-- قلم ودیعه عشق و امانت آدم در زبان خداست.

-- تو پسرم – اگر نمی خواهی بدست هیچ دیکتاتوری گرفتار شوی فقط یک کار بکن:

«بخوانبخوان و بخوان»

--خداوندا تو به من زندگی کردن را بیاموز ... چگونه مردن را خود خواهم آموخت...

-- خدایا!به من توفیق تلاش در شکست.صبر در نومیدی.ایمان بی ریا.خوبی بی 

نمود.گستاخی بی خامی.عشق بی هوس ودوست داشتن بی آنکه دوست بداند عطا

 فرما...

زنی ایرانی که یک عمر مثل مردها زندگی کرده!!

نام: تمام گل نام پدر: گرز علی نام مادر: گوهر متولد روستای یارمجرباغ شهرستان رزن (استان همدان)
 
 
http://www.s7.img4u.net/images/8mtnang98n5qvf183.jpg
 
مقدمه: به سراغ زنی رفتیم 71 ساله (74 ساله) که به خاطر فرهنگ غلطی که در بین خانواده ها بوده و الآن هم در اکثر روستاها هست زندگیش را باخته است. پیرزن قصه ما ... گفتم قصه ... ولی مطالبی که می خوانید قصه نیست و کاملا واقعی است. تمام گل تمام زندگیش را در عین حالیکه دختر بوده پسرانه و در میان مردان گذرانده است. حتما این مطلب را بخوانید:

نامش تمام گل است اما پدرش او را طاهرعلی نام نهاده است و او از کودکی با پسران همبازی بوده و از اینکه در میان مردها بوده احساس نا امنی نکرده است. بعد از این همه مدت هنوز ازدواج نکرده و حتی عاشق هم نشده است، البته او خواستگاری هم نداشته است. او از کودکی به کشاورزی پرداخته و اکثر وقتش را به همین کار اختصاص داده است و سختی کار نگذاشته که حتی به این فکر کند که لباس و زیور آلات زنانه بپوشد. او مقصر اصلی در تعیین شخصیتش را ابتدا پدرش و بعد مردم می داند که حرف آنها باعث شد پدرش چنین کاری بکند و با این حال او دوست ندارد مادر شود.
 
 
 
http://www.s7.img4u.net/images/g3avisf7ekzhm7p8cv2.jpg
دوست دارم فقط خودم باشم ... خودم ... هنگامی که از او می پرسیم که رنگ و غذای مورد علاقه اش را بگوید پاسخ می دهد در زندگی آنقدر مشکلات داشتم که هیچ وقت به آن فکر نکردم که چه رنگی را دوست دارم و چه غذایی را. او می گوید: ?زندگی و محیط هیچ وقت نگذاشت من به هیچ چیز جز کار فکر کنم.? او درباره تولد می گوید: انسان ها خیلی با هم متفاوتند، بعضی از آنها در خانواده ای متولد می شوند که خیلی وقت است منتظر تولد او می باشند ولی بعضی ها را هیچ کس نمی خواهد و تا بوده همین بوده. او این فرهنگ غلط را که فرزند فقط باید پسر باشد را اشتباه می داند و می گوید: شاید الآن دیگر به مانند گذشته به داشتن پسر دیگر اهمیت نمی دهد. او در جواب این سوال که چرا بعد از فوت والدینش تصمیم نگرفته است که به زندگی عادی برگردد گفت: پدر، خانواده را به من سپرده و از من خواسته که نام و نشان او را زنده نگه دارم و من به خاطر قولی که به پدرم دادم تا آخرش هستم ... تمام گل از تنهایی گلایه می کند و می گوید: زندگی تنهایی واقعا سخت است ... نه هم صحبتی ... نه همدمی، فقط باید سوخت و ساخت تا زمان مرگ فرا رسد و همه چیز تمام شود. وقتی از او می پرسم اگر دوباره متولد شوی دوست داری پسر باشی یا دختر می گوید: فرقی نمی کند ... فقط خودم باشم ... خودم ...
http://www.s7.img4u.net/images/3gemfnat891ssqgii0p.jpg
 
البته پسر بودن را بهتر از دختر بودن می داند. از میان خواهرانش فقط یکی زنده است که تمام گل با او صمیمی است و نام این خواهر اقدس است. بقیه بستگانش همه فوت کرده اند. تمام گل الآن دیگر احساس خوشبختی نمی کند چون تنهاست و دیگر نمی تواند به مانند سابق کار کند. او پس انداز مالی هم دارد و وارث خود را هم نوه خواهرش که او را مانند پسر خود دوست می دارد می داند. نکته جالب: مردم روستا او را طاهر علی صدا می زنند و او نیز همین را می پسندد. در پایان گفتگویمان هنگامی که از او می خواهیم حرفی، سخنی و یا نصیحتی برای ما جوانان داشته باشد فقط برای همه آرزوی موفقیت می کند و ما نیز او را به خدا می سپاریم.
 

نارنجی

ساعتی که با آب کار می کند

Posted: 15 Nov 2010 05:49 AM PST

digital-water-powered-clock-narenji-ir.jpg

این ساعت رومیزی بدون استفاده از هر نوع باتری و تنها با آب کار می کند. کافی است هر چند هفته یکبار آب آن را تعویض کنید تا توان کار کردن داشته باشد.

 

در واقع نیروی مورد نیاز این ساعت که با نام Water‪-‬Powered Digital Alarm Clock عرضه شده، توسط یک واکنش شیمیایی بین آب و فلز تامین می شود. مقدار انرژی این واکنش، کفاف نمایش زمان و دمای محیط و همچنین آلارم زدن را می دهد. در صورتی که این ساعت خالی از آب باشد، تا دو دقیقه زمان را نگه می دارد تا شما آب آن را عوض کنید و می توانید با افزودن مقداری رنگ خوراکی به آن، شاهد جلوه های جالبی باشید. اگر چه این کار خالی از ریسک هم نیست!

 

digital-water-powered-clock-fill-narenji-ir.jpg

این ساعت با قیمت ۲۵ دلار از اینجا در دسترس است.

 

CraziestGadgets

تغییر دائمی حافظه‌های جانبی در ویندوز فون هفت

Posted: 14 Nov 2010 09:45 PM PST

Micro_sd.jpg

از وقتی موبایل‌های ویندوز ۷ رونمایی شده، خیلی‌ها اعتراض کرده‌اند که تعویض حافظه جانبی میکرو اس.دی. گوشی، سرعت آن را به شدت پایین آورده است. حالا هم سایت انگجت اعلام کرده است که طبق بررسی‌هایش سیستم عامل ویندوز فون ۷، تغییرات دائمی در کارت‌های حافظه می‌دهد که باعث می‌شود هیچ دستگاه دیگری نتواند آن‌ها را بخواند، روی آن‌ها بنویسد یا حتی آن‌ها را فرمت کند. ‏ 
‏ 
سامسونگ هم در بیانه‌ای اعلام کرده که قرار دادن میکرو اس.دی. در یک تلفن مبتنی بر ویندوز هفت، «تغییر دائمی» آن است که باعث خواهد شد این حافظه «دیگر قابل خواندن یا نوشتن بر روی دیگر دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، دوربین، چاپگر و غیره نباشد.»

‏ 

در پاسخ به این گزارش‌ها، مایکروسافت هم اعلام کرده که قرار دادن حافظه‌های میکرو در تلفن‌هایی که از سیستم عامل جدیدش استفاده می‌کنند باعث تغییر دائمی حافظه خواهد شد. انگجت در مطلبش می‌نویسد: ‏ 
‏ 

سیستم عامل ویندوز ۷، حافظه جانبی را به عنوان بخشی از کلیت سیستم عامل بکار می‌برد. در حالت عادی ما انتظار داریم با استفاده از یک کارت حافظه اس.دی.، هر وقت که خواستیم حافظه دستگاهی که در اختیار داریم را افزایش دهیم یا به آن فایل منتقل کنیم. اما در مورد ویندوز هفت مساله فرق می‌کند.

برخی شرکت‌های ارائه گوشی‌های مبتنی بر ویندوز هفت به مشتریان گفته‌اند که آن‌ها تنها اجازه دارند از حافظه‌های میکرو اس.دی. دارای مهر تایید ویندوز موبایل هفت روی دستگاه‌هایشان استفاده کنند. دلیل اینکار از طرف AT&T، نیاز به سرعت بالای حافظه اس.دی. برای کارکرد صحیح سیستم عامل عنوان شده.

در حال حاضر هیچ کارتی در بازار وجود ندارد که مهر تایید ویندوز هفت روی آن خورده باشد و کسی هم از زمان عرضه چنین حافظه‌هایی صحبت به میان نیاورده. راهنماهای مایکروسافت در این میان تذکر می‌دهند که بحث مهر تایید، چیزی بیشتر از تعیین حداقل سرعت برای کارت است و فاکتورهای دیگری مانند تعداد دفعات قابل خواندن و نوشتن، نقش مهمی در این میان ایفا می‌کنند

مطالب مرتبط:  
 
داستان کوتاه ویندوز فون های جدید  
 
مایکروسافت ۱۰ تلفن هوشمند مبتنی بر ویندوز فون 7 معرفی کرد  
 
بررسی Windows phone 7، ویندوز موبایل به ایستگاه هفتم رسید!  
 

هبوط در کویر

هبوط در کویر
صحرای بیکران عدم ، خوابگاه مرگ و جولانگاه هول،… آسمان ! کشور سبز آرزوها ، چشمه مواج وزلال نوازشها ، امیدها ، و
انتظار ! انتظار ! انتظار ! …
و آسمانش سراپرده ملکوت خدا … و بهشت ! بهشت !
آنجا که میتوان آنچنان که باید بود …
آنجا که میتوان آنچنان که شاید ، زیست !
و انگاه می بینی ، در این کویری که به عدم میماند ، عدم _ آنچنانکه خــــدا نیز خلقت جهان را در آن جا آغاز کرد _ " انسانی تنها " ، این خداگونه تبعیدی ، در اعماق دور این کویر بیکرانه پر آفتاب ، دست اندر کار یک " توطئه بزرگ " است !
تو طئه ای بهمدستی خدا و عشق
برای باز آفرینی جهان ! " فلک را سقف بشکافتن و طرحی دیگر انداختن " ، خلقتی دیگر بر روی ویرانه های این عالم ، بر خرابه هر چه هست ، هر چه بود ! بنای جهانی نو در این دنیای فرتوت حشرات بیشمار ! جهانی که ساکنان آن سه خویشاوند ازلی اند :
خــــدا ، انســـان و عشـــق

این است " امانتی " که بر دوش آدم سنگینی میکند و این است آن " پیمانی " که در نخستین بامداد خلقت با خدا بستیم و " خلافت " او را در کویر زمین تعهد کردیم .

نارنجی


به اشتراک گذاری فایل از طریق دیوار

Posted: 31 Oct 2010 08:21 AM PDT

 usb wall

 

روی دیواری در شهر نیویورک یک فلش مموری قرار دارد. به نظر شما چرا چنین چیزی روی دیوار است؟ این بخشی از یک پروژه هنری به نام Dead drops است که می خواهد از این طریق بین مردم اشتراک فایل به راه بیاندازد. کافی است مانند عکس پایین لپ تاپ تان را به ان بزنید تا فایل های روی حافظه را ببینید و هر کدام که خواستید را بردارید.  


اگر هم دلتان خواست می توانید چند فایل روی این فلش مموری کپی کنید تا دیگران ان را بردارند. درست مانند روش های به اشتراک گذاری فایل در اینترنت. همه چیز کاملا ازاد است. این ایده جالب سبب شده حس کنجکاوی افراد زیادی برای سر در آوردن از محتوای این حافظه برانگیخته شود و لپ تاپ شان را به ان وصل کنند.  

 usb wall

البته برای وصل کردن کامپیوتر به چنین حافظه ای باید مراقبت ویروس ها و دیگر بدافزارها هم بود. اما اگر شما روی دیواری در خیابان چنین چیزی ببینید واقعا دلتان نمی خواهد از درونش سر در بیاوردید؟   
 
Dead drops

شایعه: سیم‌کارت آیفون بعدی در درون گوشی خواهد بود

Posted: 30 Oct 2010 08:46 PM PDT

 

ما اکثر از گجت‌هایی حرف می‌زنیم که اخیرا به بازار آمده‌اند یا قرار است به زودی عرضه شوند. اما این‌بار یک شایعه در دنیای موبایل‌ها جریان دارد که که احساس می‌کنیم مطلع بودن از آن، می‌تواند قدرت تحلیل و برنامه‌ریزی بهتری به علاقمندان بدهد.  
 
اصل شایعه از چند سرویس‌دهنده موبایل اروپایی درز کرده: اپل با همکاری شرکت جمالتو (Gemalto) که اصلی‌ترین بازیگر صحنه امنیت در ابزارهای همراه است، در حال ساخت یک سیم‌کارت اختصاصی هستند! اپل را که همه می‌شناسیم و جمالتو این سیم‌کارت جدید، حاوی یک چیپ است که اطلاعات شناسایی کاربر برای شبکه‌های مخابراتی را فراهم می‌کند. این سیم‌کارت بر خلاف سیم‌کارت‌های قبلی، درون گوشی جاسازی شده و قابل جدا شدن یا تغییر نخواهد بود. در این گوشی کاربرها خواهند توانست بعد از خرید آی‌فون، از طریق اینترنت یا به کمک همان مغازه‌ای که گوشی را از آن خریده‌اند یا احتمالا حتی از طریق فروشگاه اپل، انتخاب کنند که طبق کدام پلن می‌خواهند با کدام سرویس دهنده کار کنند. هر کدام از این شیوه‌ها که برای راه‌اندازی گوشی انتخاب شود، به هرحال به معنی کم‌رنگ شدن نقش سرویس‌دهنده‌های موبایل در بازار گوشی‌های همراه خواهد بود.


اپل قبلا هم نشان داده که توان تغییر بنیادی مفاهیم را دارد. عرضه آیفون با سیم‌کارت داخلی هم ممکن است موجب یک تحول دیگر بشود. از یک طرف شرکت‌های سرویس دهنده موبایل با اینکار مجبور هستند یک قدم عقب بکشند. در حال حاضر در اکثر کشورهای جهان، شما می‌توانید با مراجعه به مثلا شرکت ام.تی.ان، با پرداخت مثلا ۶۰ دلار یک گوشی همراه پیشرفته بخرید به شرط اینکه ماهانه ۱۰ دلار به ام.تی.ان. بدهید تا با این گوشی از سرویسش استفاده کنید. با این ابتکار جدید، این موضوع محو خواهد شد. شما به اپل مراجعه می‌کنید، گوشی را می خرید و با ورود به اینترنت یا فروشگاه اپل، از بین محصولات ام.تی.ان.، مثلا یک بسته سه ماهه مکالمه می خرید. این خرید باعث می‌شود روی سیم کارت داخلی شما، اطلاعات شرکت ام.تی.ان. نوشته شود و سیم‌کارت تبدیل بشود به چیزی که شما در حالت عادی از یک مغازه ام.تی.ان. به عنوان «سیم کارت» می‌خریدید. بعد از سه ماه شما ممکن است از فروشگاه اپل، بسته مکالمه، اس ام اس و دیتای یک شرکت دیگر را خرید کنید و اطلاعات جدید روی سیم‌کارت درون دستگاه شما نوشته شوند. حتی اگر به کشور دیگری سفر کنید، کافی است بازهم وارد فروشگاه اپل بشوید و از سرویس دهنده موبایل آن‌جا مثلا یک بسته مکالمه یک ماهه برای ایفونی که در دست دارید بخرید... بدون نیاز به سیم‌کارت.   
 
این احتمالا استراتژی‌ای است طراحی شده برای جلوگیری از شکستی که گوگل در فروش آنلاین گوشی‌های نکسوس‌وان خورد. گوگل مجبور بود با هر سفارش گوشی، یک سیم‌کارت از سرویس‌دهنده موبایلی که مشتری سفارش داده بگیرد، درون گوشی بگذارد و گوشی را پست کند. این کار به همراه پیچیدگی‌هایی پشتیبانی، در نهایت باعث شد گوگل کلا فروش آنلاین را متوقف کند اما حالا اپل یکبار دیگر می‌خواهد وارد این بازار شود و گوشی‌هایی به مردم بفروشد که در هر لحظه بتوانند آن را با هر سرویس‌دهنده‌ موبایلی در هر جای جهان که باشد، تنظیم کنند. 


اینکار ضربه‌ای است جدی به بازار فروش گوشی و حتی سیم‌کارت توسط سرویس‌دهنده‌های موبایل اما نکته اصلی این است که آن‌ها چاره‌ای به جز تبعیت از این تصمیم ندارند چرا که هیچ سرویس‌دهنده‌ای حاضر نخواهد بود مشتریان آیفون را از دست بدهد.   
 
البته فراموش نکنیم که این تازه ابتدای راه است. چیزی که در صورت موفقیت این طرح اتفاق خواهد افتاد، حذف کامل سیم‌کارت از تلفن و جایگزینی این سیم‌کارت‌های فلزی و پلاستیکی با سیم‌کارت‌هایی مجازی خواهد بود که چیزی به جز اطلاعات ذخیره شده در گوشی نخواهند بود. در آن شرایط، مفهوم سرویس دهنده مخابراتی موبایل، به طور کامل تغییر خواهد کرد و شرکت‌هایی مثل اپل خواهند توانست با داشتن پلن‌های مختلف سرویس‌دهنده‌های موبایل در فروشگاه‌شان، تبدیل به یک ابرسرویس‌دهنده موبایل مجازی شوند.